top of page
  • dzrihen

טיפול באוויר על ידי פחם פעיל

עודכן: 18 ביוני 2023



טיפול באוויר על ידי פחם פעיל

פחם פעיל הוא צורה נקבובית מאוד של פחם בעלת שטח פנים גדול ויכולת חזקה לספוח כלומר להסיר על ידי קשר כימי או פיזיקלי גזים, אדים ומזהמים אחרים מהאוויר. הוא משמש בדרך כלל במערכות טיפול באוויר כדי לטהר את האוויר בבתים, משרדים וסביבות פנימיות אחרות.


פחם פעיל מיוצר על ידי חימום חומרים עשירים בפחמן, כגון עץ, קליפות קוקוס או פחם, לטמפרטורות גבוהות בנוכחות גז מחמצן. תהליך זה מפעיל את הפחמן, יוצר מספר רב של נקבוביות ומגדיל את שטח הפנים שלו. לפחמן הפעיל שנוצר יש זיקה גבוהה לספיחת מגוון רחב של גזים, אדים ומזהמים אחרים, מה שהופך אותו לסוכן טיהור אוויר יעיל.


אחד השימושים העיקריים של פחם פעיל בטיפול באוויר הוא הסרת תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs) מהאוויר. VOCs הם גזים הנפלטים ממגוון רחב של מוצרים, כולל צבעים, דבקים, מוצרי ניקוי וריהוט, ויכולים להיות להם השפעות שליליות על איכות האוויר בתוך הבית. פחמן פעיל יכול להסיר ביעילות VOCs מהאוויר, ולהפחית את הסיכון לחשיפה לחומרים שעלולים להזיק.


פחם פעיל משמש גם להסרת ריחות מהאוויר. הוא יעיל במיוחד בהסרת ריחות חזקים ומתמשכים, כגון ריחות חזקים בתעשייה ופליטות לאוויר מתהליכים שונים. פחם פעיל פועל על ידי ספיחת המולקולות האחראיות על הריחות, ומנטרל אותם ביעילות.


בנוסף ל-VOC וריחות, פחם פעיל יכול גם להסיר מזהמים אחרים מהאוויר, כולל אבק, אבקה ונבגי עובש. הוא משמש לעתים קרובות במטהרי אוויר ומסנני אוויר כדי להסיר סוגים אלה של מזהמים, לשיפור איכות האוויר הכוללת.


אילו סוגים של פחם פעיל זמינים לשימוש במערכות טיפול אוויר?

ישנם מספר סוגים שונים של פחם פעיל זמינים לשימוש במערכות טיפול באוויר, כולל פחם פעיל גרגירי, פחם פעיל אבקתי ופחם פעיל שעבר אימפרגנציה. לכל סוג יש מאפיינים ייחודיים משלו והוא המתאים ביותר עבור סוגים מסוימים של יישומי טיהור אוויר.


פחם פעיל גרגירי הוא הצורה הנפוצה ביותר של פחם פעיל בשימוש בטיפול באוויר. הוא מורכב מחלקיקים קטנים בעלי צורה לא סדירה, בעלי שטח פנים גבוה ותכונות ספיחה חזקות. פחם פעיל גרגירי משמש לעתים קרובות במסנני אוויר ומטהרי אוויר כדי להסיר מגוון רחב של מזהמים מהאוויר.


פחם פעיל אבקתי הוא צורה טחונה דק של פחם פעיל המשמש בדרך כלל במערכות סינון פאזות גז. הוא יעיל בסילוק גזים ואדים מהאוויר, מה שהופך אותו לשימושי במיוחד לטיהור האוויר במסגרות תעשייתיות בהן עשויים להיות זיהומים מסוג זה.


פחם פעיל עבר אימפרגנציה הוא פחם פעיל שטופל בתרכובת כימית כדי לשפר את תכונות הספיחה שלו. הוא משמש לעתים קרובות כדי להסיר סוגים מסוימים של מזהמים, כגון כספית או מימן גופרתי, מהאוויר.

בנוסף למטהרי אוויר ומסנני אוויר, נעשה שימוש בפחם פעיל גם במערכות אחרות לטיפול באוויר, כגון מערכות אוורור ומערכות HVAC. ניתן לשלב אותו במסנני אוויר, מטהרי אוויר ומכשירים אחרים לטיפול באוויר כדי לשפר את איכות האוויר הכוללת בחלל נתון.


הניסיון הרב של סוטוק בתחום הפחם הפעיל בפרט, מסייע לנו להתאים ללקוחותינו את הספסיפיקציות המדויקות של הפחם על מנת "לסגור את הלולאה" כלומר גם להתאים את סוג הפחם שיהיה יעיל ביותר לתהליך וגם שיהיה עמיד מספיק לניקוי ושימוש חוזר בסוף התהליך כך שניתן יהיה לחסוך בין 30-50% בעלויות רכישה וטיפול.


לסיכום פחם פעיל הוא חומר יעיל ביותר לטיהור אוויר המשמש בדרך כלל במגוון מערכות טיפול באוויר. יכולתו להסיר מהאוויר גזים, אדים, ריחות ומזהמים אחרים הופכת אותו לכלי חשוב לשיפור איכות האוויר בתוך הבית והגנה על בריאותם.




144 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page