top of page

חידוש היתר רעלים

  • dzrihen
  • 21 באוג׳ 2022
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 19 בדצמ׳ 2024

מועד חידוש היתר הרעלים

את היתר הרעלים המחודש יש להגיש 3 חודשים לפני תאריך התפוגה של ההיתר הנוכחי. עם זאת, בשל מורכבות התהליך מומלץ להתחיל את תהליך הגשת ההיתר המחודש לפחות 5 חודשים לפני פקיעת התוקף של ההיתר הנוכחי.

חידוש היתר רעלים

מדוע יש צורך בהיתר המחודש?

בחידוש היתר רעלים נערכת בחינה מחודשת של הרעלים והחומרים המסוכנים וכן של כל הרכש הכימי והתוצרת הכימית של המפעל. זאת במטרה לבדוק אם ההיתר המחודש צריך לכלול חומרים נוספים שאינם נכללים בהיתר הנוכחי. בחידוש ההיתר מתבצע עדכון של הכמויות לאחסון ושל הכמויות השנתיות של החומרים המסוכנים במפעל. כמו כן, חידוש היתר רעלים מאפשר בחינה מחודשת לגבי מינוי אחראי רעלים.


תהליך חידוש היתר הרעלים

בשנים האחרונות, חידוש היתר הרעלים מתבצע במערכת מקוונת. לצורך כך על בעל העסק או המפעל להנפיק כרטיס חכם. במסגרת החידוש יש לבצע את כלל הפעולות שנדרשות להנפקת היתר רעלים בפעם הראשונה, מפני שהתקנות מתעדכנות מעת לעת. בין היתר יש להציג את הדברים הבאים:


  • תשלום אגרת היתר רעלים בהתאם לסיווג רמת הסיכון (לפירוט, קראו על היתר רעלים).

  • מפת גושים וחלקות, עליה מסומנים תחום המגרש של העסק, אזור ההפרדה ככל שנדרש מהעסק, לפי הקבוע בחוזר המנכ"ל של המשרד לעניין מדיניות מרחקי הפרדה והרצפטורים הציבוריים הקיימים בתוך אזור ההפרדה.

  • תרשים העסק בו מפורטים פתחי יציאה וכניסה ומיקום כל הפעילויות הכרוכות ברעלים, לרבות: אזורי מתקנים, אזורי אחסון, מתקנים תת קרקעיים, צוברים, אזורי אחסון פסולת חומרים מסוכנים, מיקום ציוד המגן, טופס הצהרה על פסולת מסוכנת.

  • תדפיס עדכני מרשות התאגידים (רשם החברות, או מרשם מקביל לפי העניין), הכולל את שם העוסק, מספר הח.פ., כתובת, או אם המבקש אינו תאגיד, מספר עוסק מורשה (מבקש שהוא אדם פרטי שאינו עוסק מורשה או תאגיד לא יצרף מסמך זה).

  • גיליונות בטיחות (MSDS) עבור כל הרעלים והחומרים המסוכנים המבוקשים.

  • טופס אישור על עמידה בתנאי פיקוד העורף הנוגעים לחומרים המסוכנים המבוקשים.

לבסוף, היתר הרעלים לאחר אישור הממונה מטעם המשרד להגנת הסביבה יכלול את המסמכים והפרטים הבאים:

  1. עמוד פתיחה.

  2. טבלת הרעלים המאושרים לעיסוק (התוספת הראשונה) עם חתימת הממונה.

  3. תנאים כלליים, תנאים סקטוריאליים ותנאים ספציפיים.

  4. כל הפרטים והמסמכים כפי שהוגשו בבקשה לקבלת היתר הרעלים.

מידע נוסף בנושא חידוש היתר רעלים

האחריות על הגשת חידוש ההיתר בזמן חלה על בעל ההיתר בלבד. המשרד להגנת הסביבה אינו אחראי להזכיר לבעל ההיתר לחדש אותו. יש לציין, עבור מי שטרם התרגל לחידוש במערכת המקוונת, שבמערכת זו נדרש למלא על החומרים המסוכנים יותר פרטי מידע ממה שנדרש במערכת הרגילה. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי ייתכן ובעת חידוש ההיתר יצוצו דרישות נוספות מצד הממונה מטעם המשרד להגנת הסביבה.

לסיכום, חידוש היתר רעלים הוא "כאב ראש" לא קטן, אז תעבירו אותו אלינו! יועצי הסביבה המנוסים והמקצועיים של סוטוק יבצעו עבורכם את חידוש היתר הרעלים מתחילתו ועד סופו.


 
 
 

댓글


bottom of page