top of page
  • dzrihen

טיפול במים

טיפול במים הוא תהליך בו מסירים מזהמים מהמים על מנת לייצר מים נקיים וראויים לשתייה. טיפול בעזרת פחם פעיל הוא מתודולוגיה נפוצה להסרת מגוון רחב של מזהמים מהמים.


פחם פעיל הוא צורה נקבוביות מאוד של פחמן בעל שטח פנים גדול ויכולת ספיחה חזקה (הסרה על ידי קשר כימי או פיזיקלי) של מגוון רחב של מזהמים בתצורה של נוזלים ו/ או גזים. הפחם הפעיל מיוצר על ידי חימום חומרים עשירים בפחמן, כגון עץ, קליפות קוקוס או פחם מחצבי, לטמפרטורות גבוהות בנוכחות גז מחמצן. תהליך זה מפעיל את הפחמן, יוצר מספר רב של נקבוביות ומגדיל את שטח הפנים שלו. לפחם הפעיל שנוצר יש משיכה (אפיניות) גבוהה למזהמים, מה שהופך אותו לטיפול יעיל למים.


ישנם מספר סוגים שונים של פחם פעיל המשמשים לטיפול במים, כולל פחם פעיל גרגירי, פחם פעיל אבקתי ופחם פעיל שעבר אימפרגנציה. לכל סוג מאפיינים ייחודיים משלו ולכן כל סוג מתאים יותר עבור טיפול מסוים במים.


הניסיון הרב של סוטוק בתחום הפחם הפעיל בפרט, מסייע לנו להתאים ללקוחותינו את הספסיפיקציות המדויקות של הפחם על מנת "לסגור את הלולאה" כלומר גם להתאים את סוג הפחם שיהיה יעיל ביותר לתהליך וגם שיהיה עמיד מספיק לניקוי ושימוש חוזר בסוף התהליך כך שניתן יהיה לחסוך בין 30-50% בעלויות רכישה וטיפול.

פחם פעיל גרגירי הוא הצורה הנפוצה ביותר של פחם פעיל כאשר מדובר בשימוש לטיפול במים. הוא מורכב מחלקיקים קטנים בעלי צורה לא אחידה, בעלי שטח פנים גדול ותכונות ספיחה חזקות. פחם פעיל גרגירי משמש לעתים קרובות במתקני טיפול במים כדי להסיר מגוון רחב של מזהמים מהמים.


פחם פעיל אבקתי הוא תצורה טחונה דק של פחם פעיל המשמש בדרך כלל במערכות סינון למצב גז. פחם פעיל זה יעיל בסילוק גזים ואדים מהמים, מה שהופך אותו לשימושי במיוחד להסרת תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs) מהמים.


פחם פעיל בעל אימפרגנציה הוא פחם פעיל שטופל בתרכובת כימית כדי לשפר את תכונות הספיחה שלו. הוא משמש לעתים קרובות כדי להסיר סוגים מסוימים של מזהמים מהמים, כגון כספית או מימן גופרתי.


פחם פעיל משמש בשלבים שונים של טיפול במים, כולל טיפול מקדים, טיפול ראשוני, טיפול משני וטיפול שלישוני.


בטיפול מקדים, פחם פעיל משמש לעתים קרובות כדי להסיר מהמים מזהמים פיזיים, כגון משקעים ופסולת. בדרך כלל התהליך מתבצע על ידי העברת המים דרך מצע של פחם פעיל גרגירי, אשר סופח את המזהמים .


בטיפול ראשוני משתמשים בפחם פעיל על מנת להסיר חומר אורגני מומס מהמים. הפעולה מתבצעת בדרך כלל על ידי הוספת אבקת פחם פעיל למים שסופחת את החומר האורגני המומס.


בטיפול משני, פחם פעיל משמש להסרת מזהמים ספציפיים מהמים, כגון VOCs או מתכות כבדות. זה נעשה בדרך כלל על ידי הוספת פחם פעיל בעל אימפרגמציה , דבר המאפשר לפחם לספוג את המזהמים הספציפיים.


בטיפול שלישוני, נעשה שימוש בפחם פעיל כדי להסיר מהמים את כל המזהמים שנותרו ולשפר את איכות המים הכוללת. זה נעשה בדרך כלל על ידי הוספת פחם פעיל אבקתי או גרגירי למים , וכך הפחם הפעיל סופג את כל המזהמים שנותרו.


לסיכום, פחם פעיל הוא חומר טיפול יעיל ביותר למים. יכולתו להסיר מגוון רחב של מזהמים מהמים הופכת אותו לכלי חשוב להפקת מי שתייה בטוחים ונקיים. הוא נפוץ בשימוש במתקנים לטיפול במים ובמתקני טיפול אחרים, להפקת מים העומדים בתקנים הרגולטוריים ובטוחים לצריכה.


46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page