top of page
  • dzrihen

טיפול בשפכים על ידי פחם פעיל

עודכן: 26 בפבר׳


טיפול בשפכים על ידי פחם פעיל
טיפול בשפכים על ידי פחם פעיל

טיפול בשפכים הוא תהליך של סילוק מזהמים ממי שפכים להפקת שפכים הניתנים לשחרור בטוח לסביבה. פחם פעיל הוא שיטת טיפול נפוצה להסרת מגוון רחב של מזהמים ממי שפכים.


פחם פעיל הוא צורה נקבוביות מאוד של פחם בעל שטח פנים גדול ויכולת חזקה לספוח (להסיר על ידי קשר כימי או פיזיקלי) מגוון רחב של מזהמים מנוזלים וגזים. הוא מיוצר על ידי חימום חומרים עשירים בפחמן, כגון עץ, קליפות קוקוס או פחם, לטמפרטורות גבוהות בנוכחות גז מחמצן. תהליך זה מפעיל את הפחם, יוצר מספר רב של נקבוביות ומגדיל את שטח הפנים שלו. לפחם הפעיל שנוצר יש זיקה גבוהה לספיחת מזהמים, מה שהופך אותו לסוכן טיפול יעיל לשפכים.


אילו סוגי פחם פעיל קיימים?

ישנם מספר סוגים שונים של פחם פעיל המשמשים לטיפול בשפכים, כולל פחם פעיל גרגירי, פחם פעיל אבקתי ופחם פעיל בעל אימפרגנציה. לכל סוג מאפיינים ייחודיים משלו והוא המתאים ביותר עבור סוגים מסוימים של יישומים לטיפול בשפכים.


פחם פעיל גרגירי הוא הצורה הנפוצה ביותר של פחם פעיל בשימוש בטיפול בשפכים תעשייתיים. הוא מורכב מחלקיקים קטנים בעלי צורה לא סדירה, בעלי שטח פנים גבוה ותכונות ספיחה חזקות. פחם פעיל גרגירי משמש לעתים קרובות במפעלי טיהור שפכים כדי להסיר מגוון רחב של מזהמים מהשפכים.


פחם פעיל אבקתי הוא צורה טחונה דק של פחם פעיל המשמשת בדרך כלל במערכות סינון לגז. סוג פחם זה יעיל בסילוק גזים ואדים ממי שפכים, מה שהופך אותו לשימושי במיוחד להסרת תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs) ממי שפכים.


פחם פעיל בעל אימפרגנציה הוא פחם פעיל שטופל בתרכובת כימית כדי לשפר את תכונות הספיחה שלו. הוא משמש לעתים קרובות כדי להסיר סוגים מסוימים של מזהמים, כגון כספית או מימן גופרתי, ממי שפכים.


הניסיון הרב של סוטוק בתחום הפחם הפעיל בפרט, מסייע לנו להתאים ללקוחותינו את סוג הפחם והספסיפיקציות המדויקות עבור התהליך הספציפי על מנת "לסגור את הלולאה" כלומר גם להתאים את סוג הפחם שיהיה יעיל ביותר לתהליך וגם שיהיה עמיד מספיק לניקוי ושימוש חוזר בסוף התהליך כך שניתן יהיה לחסוך בין 30-50% בעלויות רכישה וטיפול.


פחמן פעיל משמש במספר שלבים שונים של טיפול בשפכים, כולל טיפול ראשוני, טיפול משני וטיפול שלישוני.


בטיפול ראשוני, פחם פעיל משמש להסרת מזהמים פיזיים, כגון שמן ושומן, מהשפכים. זה נעשה בדרך כלל על ידי העברת מי השפכים דרך מצע של פחם פעיל גרגירי, אשר מסיר את המזהמים על ידי ספיחה.


בטיפול משני, פחם פעיל משמש להסרת חומר אורגני מומס מהשפכים. זה נעשה בדרך כלל על ידי הוספת פחם פעיל אבקה או גרגירי למי השפכים ומאפשר להם לספוח את החומר האורגני המומס.


בטיפול שלישוני, פחם פעיל משמש להסרת מזהמים ספציפיים, כגון VOCs או מתכות כבדות, מהשפכים. זה נעשה בדרך כלל על ידי הוספת פחם פעיל ספוג למי השפכים ומאפשר להם לספוג את המזהמים הספציפיים.


טיפול בשפכים על ידי פחם פעיל - לסיכום,

פחם פעיל הוא חומר טיפול יעיל ביותר עבור שפכים. יכולתו להסיר מגוון רחב של מזהמים מהשפכים הופכת אותו לכלי חשוב להגנה על הסביבה ובריאות הציבור.



131 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page